Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Uppdatering portfölj 28/10-2017

Uppdatering portfölj 28/10-2017

M
in portfölj består idag av följande aktier och fonder och en uppdatering på läget kommer att komma varje lördag! Från och med nu ska jag sätta in 10% av min lön direkt till portföljen och sätta in 5% till mitt konto på lendify för att ”sätta pengarna i arbete”.

Det totala värdet i portföljen är just nu 21911kr där 5415 är oinvesterat.
Aktierna kommer stå i storleksordning, alltså de med högst innehav högst upp.

Aktier
Kinnevik B
Beijer Alma B
Inwido
Statoil
Skanska B
Castellum
Abb Ltd
Axfood
Peab 
Hennes & Mauritz B
Havsfrun Investment B

Fonder
Spiltan aktiefond investmentbolag
Swebank robur ny teknik

Inköp
Under veckan köpte jag en del Skanska och Beijer Alma då de gick ner ett par procent. Då jag siktar väldigt långsiktigt med min portfölj så ser jag dessa ”ras” som ett härligt reapris då jag tror att de är stabila val med ett långsiktigt perspektiv. 

Vill du veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...