Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Pågående projekt

Pågående projekt

J
ag har en del pågående projekt utöver de vanliga, såsom Upwork. Men jag vill även hemskt gärna ha tips på nya sätt att få in pengar eller om ni helt enkelt vill att jag ska testa någonting som ni är tveksamma till.

Det finns mängder av olika hemsidor och ideér bakom hur man kan tjäna pengar via nätet, t.ex så har jag tipsat min flickvän om hemsidor där
man kan sälja sina foton online för en liten peng. Detta kan passa vissa alldeles perfekt då alla har olika hobbys, vissa kanske redan har lite guldkorn i bildgalleriet redan!

Upwork

Upwork är en app som jag provar för tillfället, den är extremt smidig och lätt att använda. Genom denna app kan du hitta folk som behöver hjälp med olika saker, t.ex översättning (vilket jag provar).

Det verkar vara svårt att få tag i jobben som läggs ut då man ska ansöka med en hel del andra som oftast har mer erfarenhet eller tar mindre betalt så alternativet är att man tar mindre betalt i början, för att komma igång.

Svårighetsgraden på de olika jobben är annorlunda från gång till gång och de kan komma både från företag och privatpersoner.
Det är smidigast att ta betalt per ord om du ska översätta och isf så kan jag rekommendera att du tar ca 0.2-0.3kr/ord. 
Det innebär att om du översätter en text på 500 ord på 40min så får du ca 150kr/timmen.

Om du känner att du är duktig med ord pch behärskar språken du vill översätta så kan detta vara ett bra sätt att få in lite pengar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...