Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Tips angående aktier

Tips angående aktier

B
ara någon timme efter att jag publicerade ett inlägg där jag tipsade om aktien Bufab så dök aktien med ca 5% efter att banken Carnegie sänkt deras rekommendation från Köp till Behåll. Det bevisar som jag skrev att det kan svänga rätt så rejält inom aktier. Om detta händer för dig så våga vara tålmodig, bara för att de sjunker idag betyder inte att de inte kan gå upp med lika mycket imorgon!

Jag försöker välja aktier och företag som jag tror på för någon anledning, just därför äger jag aktier inom Volvo. Jag tror på dem eftersom att de är ett välkänt märke med fokus på säkerhet, vilket jag tycker är enormt viktigt. Många bilföretag säljer fräna finesser medan Volvo försöker rädda liv och öka säkerheten, detta hoppas jag att folk kommer märka genom deras reklamer (vissa är ruskigt bra, t.ex deras xc60 reklam med barnet som är påväg till skolan). 

Kolla på hela reklamen, detta är utan tvekan den bästa reklamen jag nånsin sett https://m.youtube.com/watch?v=bRuzAEbkGMg


En aktie som jag försöker hålla ett öga på är Africa Oil, de brukar gå upp och ner rätt så ofta så om man kan tajma in det när de är i en nedåtkurva så kan man tjäna några kronor när de gått upp igen.
Det kan dock dröja månader.
Detta tycker jag man ska vänta med ett tag i början, försök håll koll på Africa Oil iallafall, lägg dem i bevakningar så att du lätt kan se hur det går för dem.

Slutligen så kan jag tipsa om att läsa nyheter angående företagen och aktierna du funderar på att köpa. Dessa nyheter är ganska viktiga så att man har större koll på vad man ger sig in på. De mesta nyheter kan man hitta genom Avanzas app om man helt enkelt klickar in sig på aktien man vill köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...