Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Smidigt sparande

Smidigt sparande

P
recis som med Penssionssparandet så kan man även spara i vanliga fonder via sin primära bank. Detta funkar väldigt smidigt, jag har det så att 900kr dras direkt från mitt lönekonto direkt in i 3olika fonder som jag bestämde mig för precis när jag började bli intresserad av aktier och fonder osv.

Boka helt enkelt ett möte med någon på banken eller så kan man göra det direkt genom bankens app (om de har en). Det är väldigt smart att kontinuerligt in pengar i en fond då ränta-på-ränta effekten kan spela in. 

Ränta-på-ränta är alla fondsparares bästa vän! Den innebär i stort sett att pengarna du går
plus på fonden räknas som innehav i fonden vilket i sin tur gör att du tjänar mer pengar när den går plus senare.

Om du vill räkna lite på ränta-på-ränta så kolla in denna sida https://rikatillsammans.se/verktyg/kalkylator-rakna-pa-ranta-pa-ranta/

Vill du veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...