Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Aktier och Fonder

Aktier och Fonder

J
ag sparar i aktier, fonder och räntefonder genom banken Avanza. Där har jag totalt ca 25500kr som jag såklart försöker öka så mycket som möjligt. När jag började så började jag med en låg summa för att lära mig hur allt funkar, det rekommenderar jag starkt!

På Avanza kan man handla courtage-fritt (avgiftsfritt) på Stockholmsbörsen så länge som det totala värdet är under 50000kr och man gjort mindre än 500 affärer (mer om det finns på deras hemsida). 

Jag började i december 2016 och har hittils tjänat ca 300kr enbart på fonder och aktier, detta kanske inte låter så imponerande men ju längre man sparar desto mer kan ränta-på-ränta effekten spela in.

Detta är en väldigt bra sida om man vill räkna ut hur ränta-på-ränta effekten fungerar under en längre tid, jag rekommenderar den starkt! 
OM man känner att detta verkar spännande så tycker jag att man ska börja med att lägga in en ganska låg summa till att börja med tills man lärt sig lite grann hur allt funkar. Det kommer alltid att svänga rätt så skapligt upp och ner när det gäller aktier så det gäller att vara tålmodig även om man går back i början.

Några tips på aktier som kan vara intressanta  just nu enligt mig är: Bufab, Abb och Skanska men lita inte enbart på mig utan tänk på företag som ni själva tycker verkar lovande.
Jag har t.ex Skanska eftersom att jag som snickare anser att min bransch är väldigt lovande och med bostadsbristen som råder så vore det finnas jobb för ett byggföretag såsom Skanska. 

Mer tips på aktier kommer såklart följa i senare inlägg, så häng på så tjänar vi kosing tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...