Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Lendify

Lendify

L
endify är en tjänst som jag fått nys om via min bror och twitter. Denna tjänst innebär att man lånar ut pengar till andra privatpersoner och tjänar pengar i form av ränta på det.

Detta lät så pass bra att jag blev tvungen att prova! Min bror bjöd in mig till att prova via sin knbjudningslänk vilket innebar att han fick 1000kr extra och jag fick 500kr extra att investera efter att vi båda investerat totalt 10000kr i lån! 

Jag har nu satt in 10000kr på ett konto på Lendify där de automatiskt tillsammans med ränta och amortering kommer investeras i nya lån så man får en härlig ränta-på-ränta effekt!
Dessa pengar sätter jag in så de låses på 10års sikt, man kan välja kortare tid men man tjänar mest ränta på 10år!

Jag ska även sätta in ca 200kr/månad i detta konto och räntan samt amorteringen ska man senare kunna välja att få in på sitt konto som en sorts extra inkomst! 

Lendify tar en del avgifter på dina vinster vilket bland annat går till en fond som kan betala ut pengar ifall någon som lånat pengar får spatt och bestämmer sig för att inte betala ut. Detta betyder alltså att man har en sorts garanti att man alltid får tillbaks pengarna + ränta utöver det!

Jag och min bror räknade ut att man tjänar ca 6% på pengarna man investerar och efter en vecka så har ca 4000 av mina 10000 blivit investerade i lån och det som är så bra är att det är en stadig inkomst (varje månad) och är mer pålitlig än till exempel aktier.

Om du vill prova Lendify så kan du använda min inbjudningslänk och få 500kr extra så fort du investerat 10000kr! https://lendify.se/r/ssfvmrOMey

Vill du veta mer? Följ mig gärna på @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...