Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Pensionssparande

Pensionssparande

E
tt stort mål jag har är att leva ett rikt och härligt liv när jag är pensionär pch det är ju mycket lättare om man har bra med pengar.
Just därför har jag satt upp ett Pensionssparande genom Handelsbanken vilket är min huvudbank.

Om man tvivlar angående detta så kan man gå in och boka ett möte med någon på din lokala bank så går de igenom allt detta med er och sen så kan de sätta upp det så att allting dras automatiskt från dina konton. Väldigt smidigt!

Det är väldigt smart att kolla upp detta så tidigt i livet som möjligt så att ränta-på-ränta effekten kan hinna ge så mycket effekt som möjligt. Några hundralappar i månaden idag kan innebära miljoner när du väl tar pension! 

Du kan leka runt med lite siffror på https://rikatillsammans.se/verktyg/kalkylator-rakna-pa-ranta-pa-ranta/ så förstår du vad jag menar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...