Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: En teknik jag använder

En teknik jag använder

J
ag får in pengar från nätet på lite olika vis som jag sedan förvaltar genom aktier och fonder, nu tänkte jag visa hur det kan gå till! Nedan följer en teknik som funkar väldigt bra om man vill skaffa en buffert i ekonomin om man har lite tid över i vardagen. Jag gör t.ex detta medan jag sitter på toa eller när jag bara har tråkigt och har tjänat lite över 1500kr hittills på enbart detta under loppet av ett par månader.

1. Opinionapp
Jag använder mig av en app som heter Opinionapp som man alltså använder för att besvara enkäter, dessa enkäter betalar ungefär 1kr/minut som det tar att besvara en enkät. De flesta paneler som erbjuder enkäter betalar ut pengarna efter att du nått 50kr. Man måste även registrera sig hos paneler, mer om detta följer i ett annat inlägg. Efter att jag tjänat ihop tillräckligt så skickas pengarna till PayPal.

2. PayPal
PayPal är ett bra globalt nätverk för att spara pengar inom - jag sparar inga större summor här utan jag skickar dem till mitt vanliga bankkonto snarast.
De flesta sidor brukar ha PayPal som standard att betala ut pengar till. Det är en enkel hemsida och det är enkelt att skicka pengar fram och tillbaks med den.

3. Avanza
Pengarna som jag får in från undersökningarna skickar jag sedan till mitt konto på Avanza. Jag anser att Avanza är en stabil tjänst med en bra app. De har även väldigt låga avgifter, vilket många andra banker kan luras lite med. 

Här sätter jag in pengarna på olika fonder och aktier för att maximera pengarna, I talande stund har mina 2 fonder där dessa pengar kommer in ökat med ca 3,5%. Mer om det följer i ett kommande inlägg.

Det var allt för detta inlägg, om ni har egna tips eller funderingar så tveka inte att kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...