Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Utdelningsportfölj

Utdelningsportfölj

J
ag har bestämt mig att jag ska påbörja en utdelningsportfölj inom Avanza, jag har rådfrågat min bror som är väldigt kunnig inom aktier osv (ni hittar hans blogg här, läs gärna! Vagentillfrihet.win ). Vi har båda kommit fram till att en utdelningsportfölj verkar lovande och värd att satsa på.

Tanken är alltså att man köper aktier som historiskt sett har hög utdelning och sedan fokusera på att bygga upp mer och mer innehav i dessa aktier för att tjäna mer genom utdelning. Motsatsen till detta är väl att göra som jag gjort och köpa och sälja aktier när det verkar vara rätt tillfälle.

Aktierna jag tänkt börja med att köpa in mig i är följande:
Peab
Nordea
Axfood
Inwido
Bilia
Hemfosa Fastigheter
Kinnevik
Statoil
Havsfrun Investment
Telia Company
Skanska

Jag tänkte börja med totalt 10000kr och sedan successivt öka under tiden, mer angående det kommer det att komma uppdateringar på.

Vill du veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...