Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Uppdatering portfölj 25/11-2017 📉

Uppdatering portfölj 25/11-2017 📉

V
ecka 47 slutade med ett resultat på -0,63% men veckan blev ändå väldigt intressant då Avanza bjöd på gratis courtage under Black friday på amerikanske aktier, mer om det kommer sen.

Portföljens total värde är just nu 33 905kr. Innehaven kommer stå i fallande storleksordning efter värde.
 
Aktier 
Coca-Cola Co (20)
Abb Ltd (13)
Beijer Alma B (10)
Inwido (26)
Statoil (13)
Kinnevik B (8)
Skanska B (12)
Castellum (13)
Axfood (15)
Peab B (26)
Investor B (5)
Nobina (31)

Fonder 8,43%
Spiltan Aktiefond Investmentbolag
Swedbank Robur ny teknik

Inköp
Under veckan som kom så sålde jag mitt innehav i H&M då jag tappat förtroendet till dem, jag satte även in lite extra pengar för att utnyttja Black-friday erbjudandet på Avanza.
Jag valde att köpa 20st Coca-Cola Co då jag har förtroende för dem.
De har även höjt sin utdelning 55år i rad och har utdelningar kvartalsvis vilket resulterar i en jämn ström av pengar! Hur har ni gjort under veckan?

Vill ni veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...