Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Tjäna pengar hemifrån

Tjäna pengar hemifrån

Nedan följer mina tips på hur du kan tjäna extra pengar varje månad, jag använder ett antal olika tips och tricks för att dryga ut månadskassan vilket alldeles nyligen lett till att jag och min sambo har köpt ett hus. Anledningen av detta inlägg är att lista alla tips jag har på hur man tjänar extra pengar varje månad med några lätta tips och trick. Jag har hela mitt liv varit väldigt intresserad i sparande, det var dock först när jag var i tredje året i gymnasiet (2 år sedan) som min bror introducerade mig för aktier.


Aktier är ett väldigt bra sätt om man vill spara pengar och slippa dyra avgifter från banker och liknande genom att göra samma sak själv, plus att potentialen för att tjäna pengar är enorm.

Det som är viktigt att tänka på när det kommer till aktier är att få blir miljonärer genom hög lön, ett "enkelt" sätt att bli miljonär är genom aktier. Det finns många olika sätt att förvalta sina aktier, jag själv siktar på att bygga en såkallad ''utdelningsportfölj'' men det finns många andra sätt att tjäna pengar på aktier också.

Undersökningar, bläh, ni ser säkert detta överallt ifall ni kollar upp detta ämne någorlunda ofta (mer detaljerat inlägg härMEN genom denna metod har jag tjänat tusentals kronor hittills och jag kommer säkert tjäna ännu mer, ett enkelt sätt att tjäna pengar online genom telefonen på slötid.

Lendify är ett stabilt sätt att spara pengar på, man är i stort sett garanterad att gå plus och deras sida samt upplägg är extremt användarvänligt och smidigt! I stort sett så skickar du dina pengar till Lendify som de i sin tur lånar ut till andra privat personer (såkallat peer 2 peer). Besök dem på Lendify.com för att börja tjäna ränta på ditt sparade kapital!

Kreditkort Everydaycard är ett kreditkort som tillhandahålls av Nordea och ger dig 1% bonus på alla inköp från bensinmackar och livsmedelsaffärer! (hur du skaffar det kan du läsa här) Detta blir en del pengar i slutet av varje månad och sålänge du ser till att betala fakturorna som skickas så blir det räntefritt. Jag har tjänat ca 100kr på en månad, det kanske låter lite men man tjänar alltså pengar på inköp man skulle ha gjort iallafall!

Andra helt klart läsvärda ekonomibloggar som jag följer och som ger mig inspiration!
Pappabetalar?
Dividendbomber

Vill du veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...