Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Mina mål

Mina mål

M
ina mål med mitt sparande är fortfarande inte satta riktigt, jag tycker att det är viktigt med mål så man har något att sträva efter men jag har inte satt upp något mål king mitt sparande ännu. Denna dag till ära tänkte jag skriva ner mina tankar kring detta samt delmål som jag tänkt nå längs vägen.

Huvudmål
Mitt mål med sparandet är att få en härlig, lång och stabil pension. Jag har ännu inte satt något mål på när jag vill kunna ta pension så det målet ska jag vänta med att planera ut, jag har tänkt runt ca 50år gammal dock.

Delmål
Ett av de större delmålen är att nå 1miljon kr i portföljvärde men sen har jag även tänkt ha mindre delmål på vägen men det är detta jag ser fram emot mest!
Delmål 1: 100 000kr
Delmål 2: 250 000kr
Delmål 3: 500 000kr
Delmål 4: 1 000 000kr 

Vad har ni för mål? Är mina för veka och vore jag sätta mål på när jag når dessa mål?     

Vill ni veta mer? Följ mig gärna på twitter @Daxoneko för uppdateringar och nyheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...