Daxon ekonomi - tjäna pengar online!: Jag har sålt större delen av mina aktier

Jag har sålt större delen av mina aktier

Värdet i min portfölj har minskat dramatiskt den senare tiden då jag sålt ca 80% av mitt innehav, men vänta! Förklaringen är enligt min mening berättigad.

Jag och min sambo har bott i en lägenhet på 36m2 i snart två år och vi behövde någonstans större att bo, så för att göra en lång historia kort så fastnade vi för ett hus som vi köpte.

Jag driver en byggfirma tillsammans med min far så de mindre renoveringarna som krävs samt utbyggnation av veranda och tillbyggnad av garage innebär att vi relativt enkelt kan öka värdet på huset.

Detta köp blir dock väldigt krävande och vi har gjort allt för att tjäna pengar inför flytten då det blir tajt. Jag jobbar t.ex extra under helgen och under vissa kvällar på vanliga veckodagar för att öka inkomsten så mycket som möjligt. 

Jag ser inte det hela som att jag har förlorat mina investeringar utan snarare att jag bytte ut mina dåvarande investeringar (aktier) mot en större investering (huset).

Aktier planerar jag att köpa igen och jag har en del kvar som sagt men det mesta är borta, gjorde jag bort mig eller har jag gjort rätt? På vilket sätt ser ni på era bostäder, är det enbart ett boende eller även en investering? Hör gärna av dig vad du tycker! 

Vill du veta mer? Följ mig på twitter @Daxoneko för uppdateringar


1 kommentar:

  1. Frimurarsamhället har betalat skulden som min avlidne man ägde banken omkring 100 000 euro, jag är mamma till två barn. Jag var i den skulden i ungefär 4 år. Det var så svårt för mig och barnen, det var när jag kom in kontakta ett vittnesbörd dela online hur frimurerisamhället hjälper människor, sedan tog jag Lord Hans Malchers WhatsApp-nummer +31685113264, han berättade om frimurerisamhället och förklarade allt för mig, jag går med på att gå med och fick registrera mig online med hjälp av Lord Hans, samhället donerade ett belopp på 5 miljoner euro för att stödja mig, mitt liv har förändrats från ingenting till något stort
    Kontakt av Lord Hans Malchers
    E-post: Worldunitedpowersociety@gmail.com
    WhatsApp / telegramnummer +31685113264

    Fru kerstin Schickedanz

    SvaraRadera

Som fenixfågeln ur askan!

Follow my blog with Bloglovin Efter att jag sålt större delen av aktieportföljen för att finansiera lånet till huset som jag och min sambo...